Pelgrom

 MF8S 265 512

  

Massey Ferguson kondigt met trots de lancering aan van de volledig nieuwe MF 8S-serie, die een nieuw tijdperk van ongecompliceerde en betrouwbare tractoren introduceert, met een nieuw niveau van comfort en efficiëntie voor volledig smart en duurzame landbouw.

Ontworpen voor boeren door boeren, na zeven jaar testen over de hele wereld en uitgebreid klantoverleg, levert de MF 8S-serie precies wat gebruikers willen. Hoewel uitgerust met uitstekende specificaties, biedt het tegelijkertijd een uitzonderlijke prijs-kwaliteitverhouding door ervoor te zorgen dat eigenaren alleen betalen voor wat ze nodig hebben.

 Er zijn 4 volledig nieuwe MF 8S-serie tractormodellen die allemaal worden gekenmerkt door de unieke ‘ProtectU’-cabine- / motorinstallatie en een radicaal ”neo-retro”-ontwerp. Gebouwd op een wielbasis van 3,05 m bieden ze een maximum vermogen van 205 pk tot 265 pk, allemaal met een extra 20 pk van Engine Power Management (EPM).

Onder de rood met grijze motorkap ligt een Agco Power 7,4 liter, zes cilinder motor, deze levert het maximumvermogen pk bij 1.850 toeren. MF 8S gedraagt zich als een onstuitbare stier met een horizontale koppelcurve van 1000 tot 1500 toeren per minuut. Bij 1.200 motortoeren is het mogelijk om 40 km/h te rijden. De voordelen zijn minder lawaai en een minder brandstofverbruik en het EPM is beschikbaar langs de gehele koppel- en vermogenscurve.

Tegelijkertijd introduceert Massey Ferguson nieuwe, ongecompliceerde nummering. Als voorbeeld het model MF 8S.265: de 8 staat voor de serie, de S staat voor het specificatieniveau en de laatste drie cijfers zijn het maximale vermogen.

 

mf 8s cabinterior1

Cabine

De cabine is grijs, zoals hij dat vroeger bij de 2000- en 3000-serie ook was en heeft maar liefst een inhoud van 3,4 m3. Doordat twee stijlen ontbreken is de hoeveelheid glas in de cabine flink vergroot naar een totaal glasoppervlak van 6,6 m2.

De cabine helt voorover, wat het zicht vergroot en zon-instraling vermindert. Het geluidsniveau in de cabine ligt op 68 decibel, wat uitzonderlijk laag is voor tractoren in dit segment. Dit hebben de engineers van MF o.a. kunnen realiseren doordat de motor volledig los staat van de cabine en extra goed geïsoleerd is.

Tussen de cabine en de motorkap is een ruimte van 24 cm. Deze ambitieuze scheiding verbetert zichtbaarheid, comfort, geluid, warmte-isolatie en koelefficiëntie! Dit ontwerp beschermt de bestuurder! De rijervaring is uniek! Trillingen worden niet doorgegeven aan de bestuurder vanwege de mechanische cabinevering.

mf8s cabdetails1

 

Geen dashboard

Verder is de cabine voorzien van een nieuwe armleuning, joystick en display. Tijdens de introductie werd duidelijk gemaakt dat er geen dashboard meer op de stuurkolom te vinden is, maar dat deze verplaatst is naar de rechter stijl van de cabine.

Wat je op dit digitale display te zien krijgt, kun je zelf instellen. Een leren stoel met verwarming en ventilatie is een optie. Achterop de cabinerand is een camera te vinden die het aankoppelen van machines gemakkelijker moet maken.

 

 

 

 

Drie transmissies

De nieuwe MF 8S tractoren zijn uit te rusten met een nieuwe 7 traps semi powershift transmissie, de Dyna-7, met 28 versnellingen voor en achteruit. De versnellingsbak is 10 procent meer efficiënt dan de vorige zes traps Dyna-6 transmissie.
Daarnaast ontwikkelde Massey Ferguson, zoals eerdere geruchten al aangaven, de Dyna E-power-transmissie. De 28-traps Dyna E-power transmissie met dubbele koppeling combineert de voordelen van alle beschikbare technologieën, waardoor je de overgang tussen de versnellingen niet zou moeten merken. Dit gaat in stappen van negen procent, waardoor de chauffeur uiterst soepel kan zorgen voor de juiste rijsnelheid en toerental voor de klus.
In 2021 zal de Dyna-VT versnellingsbak tot de beschikbare opties behoren.

 

MF 8S Folder

 

 

 

 

Bekijk hiernaast de folder van de nieuwe Massey Ferguson 8S.